UPDATE:
Termenul pana la care posesorii de automate de tip vending sunt obligati sa doteze aceste aparate cu dispozitive fiscalizate de tip casa de marcat a fost amanat oficial pana la data de 31.12.2021.
Pe scurt, avem legea care prevede fiscalizarea aparatelor de cafea dar nu exista si normele de aplicare.
Acest lucru nu este usor de realizat deoarece pe piata romaneasca exista mai multe modele de automate, din generatii diferite, fiecare avand proriu mod de functionare.
Va tinem la curent pe masura ce apar noutati desi este de asteptat ca etapele necesarii implementarii efective a proiectului de dotare cu case de marcat fiscale sa ceara destul de mult timp intre fabricarea, autorizarea si montarea efectiva pe automatele de cafea sau sucuri si snacksuri.
Redam mai jos continutul actului normativ:
Legea
nr. 136/2019, ce modifica legislatia caselor de marcat fiscale, a
fost publicata in Monitorul Oficial.
Principalii
operatori economici ce vor fi afectati sunt cei ce efectueaza vanzari
prin masini automate, cu incasare prin card sau bancnote. Si acestia
intra in sfera utilizarii caselor de marcat cu memorie
fiscala.
Principala
modificare din lege consta in abrogarea exceptiei de a nu se utiliza
casa de marcat fiscala pentru vanzarile de bunuri prin masini
automate, la care incasarea se realizeaza prin cititoare de carduri
bancare sau prin incasarea automata de bancnote.
In
consecinta, acesti operatori economici au obligatia sa se doteze cu
astfel de automate, ce sunt dotate cu aparate de marcat cu memorie
fiscala. Termenul prevazut de lege este data de 31 decembrie
2019.
Se
mentioneaza in mod expres ca transportul international de persoane cu
plata, respectiv transportul local, inclusiv transportul cu metroul,
cand plata serviciului de transport se efectueaza cu bilete, este o
exceptie de la utilizarea casei de marcat fiscale.
Se
reformuleaza mai exact obligatia utilizarii casei de marcat fiscale
pentru serviciile de transport national, cand acestea se realizeaza
intre localitati. Si acesti operatori economici ce efectueaza
transport intre localitati au termen ca in 6 luni de zile sa se
doteze cu case de marcat cu memorie fiscala.
In
cazul defectarii casei de marcat fiscale, operatiunile de vanzare
trebuie consemnate intr-un Registru special. Registrul special si
raportul fiscal de inchidere zilnica sunt documentele pe care le au
in vedere echipele de inspectie la stabilirea veniturilor din sfera
impozitarii.
Registrul
special trebuie arhivat si se pastreaza o perioada de 10 ani, iar
raportul fiscal de inchidere zilnica trebuie pastrat si arhivat o
perioada de 5 ani.
Prezenta
lege intra in vigoare in termen de 3 zile de la publicare, respectiv
in data de 20 iulie 2019.